Dagens recept!

Ja, idag efter att ha ätit en supergod middag som mamma lagat, så tänkte jag att jag ska börja lägga upp lite goda recept.

Här kommer ett recept på:
Pasta med ädelost, cashewnötter och lax.
Det var ljuvligt gott och jag kände att jag hade kunnat äta hur mycket som helst.
Men magen säger ju också stopp.

Här får ni i alla fall receptet om ni vill smaka på något gott!

För fyra portioner.

  • 140 g ädelost
  • 70 g färsk spenat
  • 4 portioner pasta
  • 3 msk olivolja
  • 2 dl lätt crème fraiche
  • salt och svartpeppar
  • 1 dl cashewnötter
  • 4 portionsbitar lax
  1. Skär osten i små tärningar. Skölj spenaten och låt den rinna av i ett durkslag.
  2. Koka pastan, häll av den och skölj den. Häll tillbaka pastan i kastrullen och värm den i olivoljan.
  3. Vänd ner crème fraiche, ost och spenat. Smaksätt med salt och peppar
  4. Tillaga laxen hur du vill, rekommenderar citronpeppar och salt.
  5. Servera pastan med lax och strö över cashewnötter

Där får ni dagens recept.
Hoppas det smakar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback