Äckliga, hemska dröm!

Usch alltså, inatt drömde jag något hemskt.
Drömde att jag var någon annan, en kallblodig mördare.
Jag såg hur han mördade folk, och det var blod överallt.
Helt plötsligt blev jag mig själv och stod mitt i kaoset.
Såg mig själv i spegeln, där jag hade rakat hår på sidorna och resten av håret var stort och tovvigt.
Jag var alldeles blodig och kunde inte tvätta bort det, så jag stod och skrubbade länge.

Sedan var det helt plötsligt två tjejer som hade sex bredvid mig.
Och bytta ställningar hela tiden, tills den där mördaren slog till igen och mördade dem.
Det var som att jag inte fanns där, utan bara såg allt genom någon annans ögon.

Helt plötsligt hamnade jag utomlands på en strand.
Jag var tio år eller något, och satt på en sandkulle.
Hade små skolböcker och en liten väska.
Och satt med en kille i samma ålder.
Vi var nykära, sådär som småbarn blir.
Sedan slår det in stora vågor och det blir översvämning.

Sådär höll mina drömmar på hela natten.
Jag var inte jag, utan jag fanns i andras kroppar och såg saker och ting.
Men samtidigt som det var jag.
Äckligt som fan.

Någon som är bra på att tyda drömmar kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback