Chile.

Nu har jag varit i Chile i fyra dagar, nu är det ca 2 veckor kvar tills jag far komma hem.
Fast jag vill vara hemma nu, sa jag kan mysa m Robin. <3
Helgen har väl varit lugn.
Kom hit i fredags, efter en tva timmars sen flygresa.
Hade knappt sovit nagot.
Farbror hämtade oss fran Santiago och körde oss till lägenheten i Viña.
Umgicks m kusiner och farbror och hans fru.
Sedan, runt nio-tio lokal tid, stack vi för att käka, innan vi skulle överraska Ely.

De blev riktigt överraskade.
Var skittrött, sa jag somnade här och fick stanna under natten.
Kändes jobbigt, eftersom det är första gangen man är hemma hos dem.
Men alla var jättetrevliga, inte vad vid sadan service.

Igar var vi pa krogen. Fick egentligen inte komma in, 18-arsgräns och sa sa de att Alex hade ett ansikte som en bebis, hahahah! Rätt at honom.
Men men, efter mycket om och men sa var vi inne. Och fyfan vad det sög!
Har nog aldrig varit pa nagon sa trakig "fest".
All musik som spelades var typ likadan, alla dansade EXAKT likadant, sa man kunde ju inte stegen, satt stilla mest hela tiden. Snacka höftmoves alla har, skillnad mot Sverige.
Men vafan, Latinoland, alla kan röra pa höfterna.
Ska hem och träna Robin pa att shaka asset! ;)

Nee, men det var ritkgit trak där, satt och skrattade at alla patetiska och fulla människor, drack vatten, störde mig pa alla som rökte. PRECIS ALLA rökte... madde illa och huvudvärk.
Vi kom väl tillbaks till lägenheten runt 3-4 pa natten .
Jag vaknade kl. 8 imorse, pigg och glad för Robins söta sms. <3
Var den enda som var vaken da. LAgade frukost, kollade tv och skrev lite.
Försökte tända gasolmaskinen för att kunna duscha varmt , men lyckades inte.
Sedan vaknade resten vid elva-tiden tror jag.
Stan. Ringde Robin, fyfan vad underbart det kändes!!
Höra hans röst igen, höll pa att spricka av tarar.
JAG ÄR SA KÄR!!!
Sen provade jag ringa mamma ocksa, men där var det tyvärr upptaget.
Far prova imorgon eller nagot igen.

Ska berätta lite om skumma saker i Chile da.

Igar hade vi varit i den stora Gallerian, tog taxin tillbaka och jaa..
Man använder inte bälte i Chile, speciellt inte bak och speciellt inte i taxibilarna.
Var chaffis körde som en idiot!! Det är det man gör här.
Bryr sig inte om nagot, använder inte blinkers, kör i över 50 minst pa tranga smagator!
Skitläskigt.

En annan skum sak är typ hur kärleksfull man är mot sina föräldrar.
Sa ovanligt i Sverige liksom att man gar och haller föräldrarna i handen pa stan, oavsett alder.
Alla gör det här.
Och man ser om det är föräldrar eller par, för man haller pa olika sätt.
Men men, det är ju trevligt liksom. :)

Klockan är 16.40 här nu, och vi ska typ käka lunch.
Man gör det sent här, sen äter man middag runt 22 eller nagot.
Sjukt jobbigt, för min mage pallar inte det!!

Usch alltsa, jobbigt igar...
Sag massa folk utan hem, lag invirade i plastpasar för att halla värmen, tillsammans med de lösspringande hundarna. är jobbigt att se...
Gett pengar till en tant, hon var sa söt. Tycker synd om dem...
Vill liksom, kunna göra nagot. Men jag ska fan göra det!

Saknar familjen hemma i Stigtomta.
Gustavs sma söta kommentarer ocksa. <3
Sötisbror!!

Men men, nu ska vi strax äta, skriver mer en annan dag, omd et hänt nagot mer.
Ses. <3

Puss o kram.
Marcela

Kommentarer
Postat av: Baby.

Kom hem nu! Snälla.. :(

2008-02-12 @ 20:32:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback