Mellandagsrea?


Kommit hem från stan, eller varit hemma ett tag i alla fall. Så pass länge att jag hunnit göra mig en egen latte och fikat lite med mami. Samt redigerat några bilder. Gjorde några bra kap faktiskt och hittade en riktigt snygg klänning för Nyår.

Men det där med mellandagsrea, det är lite klurigt tycker jag. För jag kan gå på hur många rea-försäljningar som helst, men jag kommer nästan aldrig hem med några reaplagg. Jag kan gå runt och strosa, hitta en massa kläder, men inget på rean. Och hittar jag något på rean är alltid min storlek utplockad. Det är så typiskt, ellerhur? Jag hittade ju min skjorta som jag velat ha länge nu, provar den i min storlek och då har jag för stora bröst, för det blev sådana där fula mellanrum vid knapparna över brösten.. Och när jag kollar efter en större storlek fanns inte det heller, bara mindre storlekar. Det var den drömskjortan. *unhappy :-(* Men vafan, egentligen ingenting att sura över.


Gick vidare till JC och där hittade jag en skitsnygg killskjorta, som jag provade i någon storlek större, bara för att den skulle sitta löst och vara lite längre. Me like och nu har jag äntligen hittat en "skjortklänning". Kan ju inte ha vanliga, för jag är för kort för dem och de blir alldeles för långa för mig. Men denna satt riktigt bra, wooho.

In på Gina, i trängseln.. Sjukt mycket folk var det i alla fall! Och där var den, en enda klänning kvar i denna modell och i min storlek. Det var nästan som om den fanns där för att jag skulle hitta den! Hur underbart är inte det? Så nu har jag en supersnygg klänning. Måste dock hitta en bra bh att ha under, samt ett par spets-tights. Några förslag kanske?

Har dessutom köpt ett par Björn Borg-hipsters. Skitsnygga! Och två par Clique. Passade på att köpa ett hopprep också på Intersport. Ska ju börja träna nu och hopprep är en del av det jag tänker göra. Bra träning ju och har hittat ett bra program på nätet.

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback