Hur människan blir till

Just nu ligger jag i sängen , ska kolla på min typiska depp-sjuk-film, Brokeback Mountain, den är perfekt när man är sjuk och hängig! Idag är jag hängig.

Kollade på film på NKn idag också, handlade om hur människan blir till, men inte sådär typsikt sexualkunskap, utan mer om celler och så. Var faktiskt riktigt intressant och jävligt coolt över hur de hade filmat allt och verkligen kunnat zooma så mycket som de gjorde.

Komiskt var att halva klassen låg över bänkarna, antingen sov de eller gjorde annat. Och nästan hela den anda halvan satt och svor över hur "äcklig" filmen var. Ääh, känsliga ni är! xD Det är ju vår kropp vafan. Roligast var när de visade en förlossning och verkligen filmade när kvinnan födde barnet, alltså... de filmade ALLT! Det var då vissa gjorde hulk-kräk-ljud och jaa. Så jag slår vad om att någon kanske skriver något i form med "Jag tänker inte skaffa barn" eller "ska jag föda barn ska det vara via kejsarsnitt". hahaha, men men. Det är vackert med barn och graviditet, liksom... Tänk att vi människor, som idag kan gå och göra massa andra saker och är ganska stora av oss, har varit småååå-små-små oerhört små celler bara. Små jag vet inte vad.. Det är riktigt fascinerande. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback