Kind of otursdag, men inte riktigt.

Var ju i stan idag, och jaa. Det är väl inte min direkta turdag idag, men inte heller någon otursdag. Har varit lite både och vid ett tillfälle har jag bara velat sjunka genom golvet och försvinna. Men i alla fall, nu kommer en ganska kort summering av dagen.


Tog bussen in till stan med Carro idag, runt 11. Vi strosade runt ett tag, för jag ville hitta en ny, enfärgad tjocktröja. Gick in på Vero Moda, där jag hittade en skitfin tröja, lite längre och långärmad, varm som fan, mörkare grå. Den var verkligen jättefin, så jag bytte om direkt från min blårutiga tjocktröja, som inte passade in i dagens outfit, men hade inget annat att ta på mig. Och sedan blev det bättre, såg sådär mysigt höstklädd ut.

12.35 tog vi stadsbussen till Gumsbacken, skulle gå på skokanonen och hitta lite klackar var det tänkt. Men icke! Var en riktig besvikelse, så vi hann ta bussen tillbaka till stan igen. Då var det dags för fika på George Coffee House. Och det var där det hände, där jag gjorde bort mig. Beställde en Latte Cinnamon och en muffin. Fick allt och skulle ta emot växeln, då jag drar i armen i sugröret och skeden. Glaset välter, kaffet hälls över mig och hela golvet och jag står och gapar... Min nya tröja, mina skor, scarf och en fläck på byxorna, träffades. Stor pöl på golvet och jag fick en ny latte. Snacka om pinsamt och alla bara satt och glodde på mig. Men när allt var upptorkat och jag suttit mig ned med Carro var allt som vanligt igen.

Fortsatte vår tur på stan, visade klackarna jag kollat på och sedan gick vi ned till H&M. Köpte en vit vanlig topp och sedan en svart väst. Rockig och chic, love it! Sedan upp till Din Sko igen. Testade båda skorna och pooff! Så var de mina.

Vi gick en stund till på stan och sedan tog vi bussen kl. 15.15 hem. Och mycket mer än så har jag inte gjort. Fick en sticka i foten nyss, sittandes. Hur lyckas jag med det egentligen?

Hoppas ni haft en bra dag. Det har i alla fall jag.
xoxo <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback