Jag har skapat ett beroende

Jag kan sitta här vid datorn, flera timmar i sträck. Och jag har börjat känna av det. I armarna, speciellt i högerarmen, min dator-mus-arm. Känner att jag snart, inom någon månad skulle kunna drabbas av musarm, och det vill jag inte. Men jag har skapat detta beroende själv, och det är bara jag som kan stoppa det. Jag sitter alldeles för stilla på jobbet, och gör samma rörelser i flera timmar. Detta påverkar också mina axlar, och i slutet av dagen kan jag få ont i ryggen.

Men själva beroendet sitter inte i hur jag mår i kroppen. Jag är, och jag erkänner det, datorberoende! Men bara när jag vet att jag har tillgång till dator, för när jag inte är i närheten av en så bryr jag mig inte så mycket och då känner jag inte att jag nödvändigtvis måste sitta vid en. Men när jag är hemma t.ex, då kan det vara det första och sista jag gör om dagarna. Bloggar, läser andras bloggar, pratar med folk på msn och bara glor runt på nätet. Känns jättejobbigt, och då är jag glad att skolan snart börjar. För jag ska se till att minska datornanvändandet en aning och skapa ett nytt intresse. Eller utveckla mina nuvarande intressen.

Men jag är bra som erkänner en felande länk i mitt liv, ett beroende, som skapar abstinens och gör att jag inte kan sova om nätterna. Jag är datorholist, datorman. JAG ÄR DATORBEROENDE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback