Imorgon drar de nya rutinerna igång

Imorgon, måndag den 25e augusti, drar mitt "nya" liv igång. Ett nytt sundare liv, vilket innebär total kontroll och träning, samt nyttig mat och inget godis. Som sagt, total kontroll. Träningen sätter förmodligen gång redan på onsdag. Och är schemat som det ser ut att vara kommer jag och Carro (hoppas jag) dra in till badhuset varje onsdags-morgon för att simma och kanske styrketräna lite också.

Ska börjas med nyttig mat och stränga regler där också. Äter redan nyttig mat, hemma i alla fall. Men denna sommar har jag gjort en hel del snedsteg, nästan varje dag. Med snabbpizzor för att jag inte orkat fixa lunch till jobbet och så vidare. Godis för att få snabb och kort energi, för jobbet. Usch, förstår itne allt jag stoppat i mig i sommar, men som tur är har jag inte gått upp något. Jag har hållt mig på mina kilon och kan lika gärna stanna där. Det jag däremot vill ändra på är midjemåttet, för det kan behövas bli mindre.

Mina mål som jag har att se fram emot och som jag kommer klara av(!) är träningen, träna minst 2-3 gånger i veckan. Men jag ska börja lugnt, vänja kroppen. Sedan är det slut med godisätandet, ärligt talat! Chips någon gång ibland kanske, men inte alls ofta. Dricka ska jag få göra, för det gör man inte ofta heller ändå. Eller inte jag i alla fall. Hm, sedan ska jag ha med mig nötter och frukt till skolan, mellanmål som håller humöret och energin uppe.

Sådär, om 2 timmar börjar de nya vanorna, de nya rutinerna. Mitt nya liv

xoxo <3









My goal, bilden är dock photoshoppad.


Kommentarer
Postat av: Carolina

Wow! Du kommer klara detta gallant det är jag säker på ;)



Jag är mer än gärna din träningsbuddie! :D

Simma varje onsdag morgon kommer bli super :D

2008-08-24 @ 22:06:05
URL: http://carolinahjelm.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag hoppas du klarar det! Jag har två år kvar bara...

2008-08-24 @ 22:22:39
URL: http://elinmalmquist.blogg.se/
Postat av: chriszy

sv: haha, tack tack :D

åh, det är supermys att simma på morgonarna så det är en superide att ni gör det :D det är verkligen jättehärligt :)

2008-08-24 @ 22:35:38
URL: http://chriszys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback