En längtan som biter sig i

Jag har en längtan och en önskan, om en annan plats. Jag ser mig själv i slowmotion och det känns som att jag rör mig i en helt annan tid, jämfört med människorna runt om mig. Jag har ingen ork kvar i kroppen heller och kan inte ens tänka klart längre. Ångesten för skolan börjar komma, samtidigt som jag ser fram emot det. Men jag har en längtan till något annat, om något annat. En längtan till en plats, där jag bara kan få andas ut och slappna av. Vill åka utomlands med Robin, endast Robin. Så vi får ha vår egna tid, stärka banden och göra precis vad vi vill. En annan frihet, med andra möjligheter.

Jag skulle vilja åka tillbaka till Bulgarien igen, men ändå inte.
Jag skulle kunna tänka mig att åka till Chile igen, men ändå inte.
Jag vill åka till London igen, men ändå inte.
Jag vill se nya saker, träffa nya människor och uppleva nya saker! Jag behöver friheten och jag behöver spännande utmaningar. Men snart har jag möjligheten, med pengar och ledighet. Jag har blivit en ny människa. En bättre människa hoppas jag på. Och jag är redo.

Kommentarer
Postat av: Carolina

Du är en UNDERBAR människa marre ;)



Vi ska se till att ha fett kul nästa helg! ser fram emot den massor! :D

2008-08-09 @ 17:30:40
URL: http://carolinahjelm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback