Marre dissar: min förkylning.

Jaa, jag är som sagt förkyld igen.
Är nästan som en vana nu förtiden.
Blev förkyld i onsdags tror jag, då jag började nysa som fan och igår var det ett rent helvete.
Kan inte andas och jag nyser hela tiden, och nu har jag börjat hosta också.
Jag orkar verkligen inte vara förkyld mer, har varit det sedan oktober ungefär, till och från.
Så jaa, det får bli dagens diss i sådana fall...
Jag avskyr förkylningar!!!!!!!!!!!!!!

Njaa, jag har faktiskt en diss till.
Var hos doktorn idag, och nu hoppas jag verkligen på att få svar om det är något fel med min kropp.
Orkar inte dra hela historien här.
Doktorn var trevlig och så i alla fall.
Men sedan skulle jag ta blodprov och jag avskyr verkligen sprutor.
Satt utanför labbet i ca 20 minuter, andades snabbt och tungt, skakade och jag kände hela tiden hur pulsen ökade.
Sedan fick jag komma in..
Blev nervös när jag såg stolen jag skulle sitta i.
Fick sitta ned och vänta medan läkaren hittade en bra åter att sticka i.
Sved när hon drog över det destillerade vattnet och när hon slog lätt över ådern.
Pulsen slog snabbare och jag kände hur ögonen bara åkte runt i ögonhålorna.
Kundei nte fästa blicken någonstans och händerna svettades.
Började andas tyngre och långa djupa suckar.
Hon bad mig kolla på en tavla och sedan kom nålen.
Faaaan alltså, jag gillar inte sjukhus överhuvudtaget!!
Hörde hur rören fylldes, jag kunde verkligen höra  blodet....!
Men det gick bra tillslut, fyllde sex stycken tuber, fick mäta längd och ta min vikt också och sedan var det bara att gå..
Så dagens diss blir alltså: Förkylning och sprutor/blodprov.

Kommentarer
Postat av: jdog

jag vet sprutor e hemska

2008-04-19 @ 23:39:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback